Akademia House Makera
Moderators: Frost, Luigi, HQTM-Team
Akademia House Makera
Większość z użytkowników wciąż narzeka że świat mm2 umiera, że nic się nie dzieje. I oczywiście nic nie robią aby to zmienić. Dlatego proponuję wam zabawę w tworzenie budynków a może i miasta z dalszym przeznaczeniem do mm2.
Pewnie powiecie od razu- „Ja nie umiem modelować.”
Wychodzę do was z propozycją gdzie przy zerowych umiejętnościach w tworzeniu modeli będzie mogli stworzyć budynek, którego będą wam inni zazdrościli. Oto krótka lista co wam jest potrzebne aby tworzyć:
-komputer o procesorze minimum 500 MHz, 32 MB grafiki, trochę miejsca na dysku, 128 a najlepiej 256 MB RAM-u.
-zerowe umiejętności pod względem modelowania
-odrobina zapału i chęci
-nutka fantazji i wyobraźni
-parę minut czasu wolnego.
-mała świadomość że postawienie ogromnego wieżowca na koguciej nóżce to trochę głupi pomysł:D
-Parę programików: MM2CT Maxoffa, 3D Studio Max albo Zmodeler, Programik architektoniczny zgodny z programami typu Auto CAD. Brzmi strasznie? Chodzi po prostu o to żeby z programu architektonicznego można było wyeksportować modele do formatu DXF, tudzież do 3DS.
Osobiście polecam program o wdzięcznej nazwie Zaprojektuj swój dom. Już sama nazwa wskazuje że nie może to być program bardzo trudny w obsłudze. Powiem na dodatek. Obsługa programu jest dziecinnie prosta. A na dodatek program zawiera jeszcze pomoc, gdzie można rozwiać swoje wszelkie wątpliwości. Istnieje polska strona tego programu, zawierająca także jego video-prezentację- http://www.dom.cdprojekt.com/
Jak zdobyć ten program? Najlepsza metoda to pójść do sklepu i wydać bagatela 130 złotych. Jest jeszcze ta druga metoda. ( tu proszę zachowywać się analogicznie jak w przypadku SLRR). Dodatkowo program nie zajmuje nawet chyba 200 MB przestrzeni dyskowej. A przy odrobinie wyobraźni możesz stworzyć nawet tory rajdowe, wieżowce, centra handlowe, a nawet całe miasta.
CO NAJWAŻNIEJSZE:
Takie tworzenie jest bardzo szybkie i wygodne Nie musisz spędzać kilku godzin żeby wymodelować domek. Tutaj zajmuje to wielokrotnie mniej czasu i nie wymaga żadnych umiejętności modelerskich.
Jak tworzenie wygląda w praktyce?
1.W sposób dziecinnie prosty tworzysz model w programie architektonicznym- w tym przypadku w Zaprojektuj Swój Dom.
2. Przy użyciu specjalnej opcji eksportujesz do formatu dxf.
3.Importujesz plik DXF w 3d studio
4.Teksturujesz go- nie jest to tak czasochłonne jak teksturowanie aut. Zapisujesz model.
5.W programie Maxoffa przekonwertowujesz model do formatu .pkg i ustawiasz w grze.
Jest to szybko, łatwo i przyjemnie.
Mam nadzieję, że tym razem okażecie jakieś zainteresowanie i przejdziecie z niekonstruktywnej krytyki do konstruktywnego działania. Okazja żeby zrobić coś dobrego szybko, łatwo i przyjemnie jest szczerze mówiąc niepowtarzalna.
O łatwiejszą drogę naprawdę trudno
Dodam tylko, że większość moich modeli powstała przy użyciu tego zestawu programów.
Jeśli ktoś byłby zainteresowany programem a nie rozumiał o co biega z tą drugą drogą proszę o kontakt na PW.
BĄDZCIE KREATYWNI! ! !
Jakieś pytania bądź komentarze??
Oczywiście jeśli będą chętni jestem skłonny przeprowadzić ich przy pierwszych modelach za rączkę a także stworzyć pełny, szczegółowy, polskojęzyczny tutorial.
Pewnie powiecie od razu- „Ja nie umiem modelować.”
Wychodzę do was z propozycją gdzie przy zerowych umiejętnościach w tworzeniu modeli będzie mogli stworzyć budynek, którego będą wam inni zazdrościli. Oto krótka lista co wam jest potrzebne aby tworzyć:
-komputer o procesorze minimum 500 MHz, 32 MB grafiki, trochę miejsca na dysku, 128 a najlepiej 256 MB RAM-u.
-zerowe umiejętności pod względem modelowania
-odrobina zapału i chęci
-nutka fantazji i wyobraźni
-parę minut czasu wolnego.
-mała świadomość że postawienie ogromnego wieżowca na koguciej nóżce to trochę głupi pomysł:D
-Parę programików: MM2CT Maxoffa, 3D Studio Max albo Zmodeler, Programik architektoniczny zgodny z programami typu Auto CAD. Brzmi strasznie? Chodzi po prostu o to żeby z programu architektonicznego można było wyeksportować modele do formatu DXF, tudzież do 3DS.
Osobiście polecam program o wdzięcznej nazwie Zaprojektuj swój dom. Już sama nazwa wskazuje że nie może to być program bardzo trudny w obsłudze. Powiem na dodatek. Obsługa programu jest dziecinnie prosta. A na dodatek program zawiera jeszcze pomoc, gdzie można rozwiać swoje wszelkie wątpliwości. Istnieje polska strona tego programu, zawierająca także jego video-prezentację- http://www.dom.cdprojekt.com/
Jak zdobyć ten program? Najlepsza metoda to pójść do sklepu i wydać bagatela 130 złotych. Jest jeszcze ta druga metoda. ( tu proszę zachowywać się analogicznie jak w przypadku SLRR). Dodatkowo program nie zajmuje nawet chyba 200 MB przestrzeni dyskowej. A przy odrobinie wyobraźni możesz stworzyć nawet tory rajdowe, wieżowce, centra handlowe, a nawet całe miasta.
CO NAJWAŻNIEJSZE:
Takie tworzenie jest bardzo szybkie i wygodne Nie musisz spędzać kilku godzin żeby wymodelować domek. Tutaj zajmuje to wielokrotnie mniej czasu i nie wymaga żadnych umiejętności modelerskich.
Jak tworzenie wygląda w praktyce?
1.W sposób dziecinnie prosty tworzysz model w programie architektonicznym- w tym przypadku w Zaprojektuj Swój Dom.
2. Przy użyciu specjalnej opcji eksportujesz do formatu dxf.
3.Importujesz plik DXF w 3d studio
4.Teksturujesz go- nie jest to tak czasochłonne jak teksturowanie aut. Zapisujesz model.
5.W programie Maxoffa przekonwertowujesz model do formatu .pkg i ustawiasz w grze.
Jest to szybko, łatwo i przyjemnie.
Mam nadzieję, że tym razem okażecie jakieś zainteresowanie i przejdziecie z niekonstruktywnej krytyki do konstruktywnego działania. Okazja żeby zrobić coś dobrego szybko, łatwo i przyjemnie jest szczerze mówiąc niepowtarzalna.
O łatwiejszą drogę naprawdę trudno
Dodam tylko, że większość moich modeli powstała przy użyciu tego zestawu programów.
Jeśli ktoś byłby zainteresowany programem a nie rozumiał o co biega z tą drugą drogą proszę o kontakt na PW.
BĄDZCIE KREATYWNI! ! !
Jakieś pytania bądź komentarze??
Oczywiście jeśli będą chętni jestem skłonny przeprowadzić ich przy pierwszych modelach za rączkę a także stworzyć pełny, szczegółowy, polskojęzyczny tutorial.
Brawo Grisp! Podoba mi się Twoje podejście Niech ludzie wezmą się za tworzenie dodatków, zamiast cały czas narzekać, że brakuje publikacji w "świecie" MM2. Mam nadzieję, że ludzie zaczną tworzyć nowe dodatki do gry MM2.
Pzdr.
Pzdr.
•ZNag - Strona domowa
•Intel Core 2 Quad Q9400 2,66GHz, 4GB DDR2 800MHz (Dual Channel), ATI Radeon HD 4850 512MB, 500GB HDD + Pendrive 4GB; Samsung SyncMaster T220
•Intel Core 2 Quad Q9400 2,66GHz, 4GB DDR2 800MHz (Dual Channel), ATI Radeon HD 4850 512MB, 500GB HDD + Pendrive 4GB; Samsung SyncMaster T220
A wszystkie interesujące (i pasujące) budynki bardzo chętnie (za zgodą autora oczywiście) wykorzystamy w CM A osoby, które aktywnie pomagają w tworzenie CM, mogą w przyszłości liczyć na różnego rodzaju bonusy. Dlatego też zapraszam do skorzytania z propozycji Grispa i pobawienia się w tworzenie różnego rodzaju model - może odkryjecie swoje ukryte talenty
... You only have to know how to prepare query, google will do the rest ...
... My software ...
... Guide to Punctuation ...
... My software ...
... Guide to Punctuation ...
Sądzę, że rekomendacja Maxoffa jest bardzo ważna. Wystarczy, że się pobawicie jeden czy dwa weekendy ( podkreślam słowo pobawicie bo to jest zabawa a nie praca ) a dzięki temu może zdobędziecie przed premierą CM tudzież zostaniecie beta testerami?
Warto spróbować.
Zaciągnij się i skontaktuj się ze mną by dowiedzieć się skąd zdobyć program
Jeśli nie sądzicie, że program jest łatwy, miły i przyjemny w obsłudze to oferuję się, że pokażę wam w weekend tworzenie modelu w czasie rzeczywistym aby pokazać jak to szybko się dzieje.
Jeszcze jedna rekomendacja (może trochę chamska): Ładny model może stworzyć nawet kompletny idiota.
Warto spróbować.
Zaciągnij się i skontaktuj się ze mną by dowiedzieć się skąd zdobyć program
Jeśli nie sądzicie, że program jest łatwy, miły i przyjemny w obsłudze to oferuję się, że pokażę wam w weekend tworzenie modelu w czasie rzeczywistym aby pokazać jak to szybko się dzieje.
Jeszcze jedna rekomendacja (może trochę chamska): Ładny model może stworzyć nawet kompletny idiota.
Wszelkiego rodzaju budynki naprawdę byłyby przydatne w CM, szczególnie, że zaczeliśmy wstawiać miasto do FV (screeny za jakiś czas). Póki co mamy zrobione drogi, tylko nie mamy budynków. Dlatego, jeśli ktoś czuje się na siłach, zachęcamy do spróbowania i przygotowania jakiś obiektów (nie koniecznie w programie polecanym przez Grispa, może to też być ZModeler, 3D Studio, etc.) - naprawdę ułatwi to nam pracę i sprawi, że CM zostanie szybciej ukończony i będziecie się mogli pochwalić, że tam na rogu szóstej i czternastej ulicy stoi mój budynek
... You only have to know how to prepare query, google will do the rest ...
... My software ...
... Guide to Punctuation ...
... My software ...
... Guide to Punctuation ...
Program "Zaprojektuj swój dom 6 PL" leci już "metodą analogiczną do SLRR". Waga mała - 85MB. Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Jeśli program się nie przyda (w co wątpię), to pokombinujemy w ZModelerze. W każdym razie - świetny pomysł Grisp, brawo.
Myślę, że to dobry pomysł.Grisp wrote:a także stworzyć pełny, szczegółowy, polskojęzyczny tutorial.
Dziękuję, dziękujęSkOdAmAnIaK wrote:W każdym razie - świetny pomysł Grisp, brawo.
No to przejdź od słów do czynówPabolo wrote:Ja chyba zrobię jakiś budynek, jak będę miał czas
Próbuj ich zachęcać mocniejMaxoff wrote:naprawdę ułatwi to nam pracę i sprawi, że CM zostanie szybciej ukończony i będziecie się mogli pochwalić, że tam na rogu szóstej i czternastej ulicy stoi mój budynek
Sądzę, że jak się wykona więcej budyneczków to można liczyć na coś więcej, na jakiś bonus. Nie mówiąc już o miejscu w napisach końcowych bo to jest oczywiste.
Obiecałem, że stworzę filmik prezentujący tworzenie budynku w czasie rzeczywistym i zrobiłem. Stworzyłem budynek w 12 minut i 15 sekund ( bez wrzucania do gry) i opatrzyłem stosownymi komentarzami
Oto rezultaty:
Film instruktażowy 56 MB, czas trawaia 12 minut i 15 sekund
Wersja do obejrzenia na serwerze: Oglądaj
Wersja do pobrania: Pobierz
Kogo ja bym z tego forum widział jako potencjalnych twórców:
- James Beckerson
- KannXia
- Gergu +Zambrów
- Znag ( kwestie sprzętu...)
- Paul 167
- Czeski
- Frost
- Pabolo
i wielu wielu innych
Mały edit: Powie mi ktoś, w jaki sposób łatwo/szybko zrobić w Photoshopie przezroczystą teksturę na szyby w formacie *.tga? Wiem, wiem, pytanie noobowskie, ale naprawdę nie mogę tego znaleźć.Grisp wrote:Jak zdobyć ten program? Najlepsza metoda to pójść do sklepu i wydać bagatela 130 złotych. Jest jeszcze ta druga metoda. ( tu proszę zachowywać się analogicznie jak w przypadku SLRR). Dodatkowo program nie zajmuje nawet chyba 200 MB przestrzeni dyskowej.