Akademia House Makera

Prezentujemy tutaj swoje w³asne pracy, takie jak grafikê 2D, 3D, filmy, animacje, strony internetowe i inne

Moderators: Frost, Luigi, HQTM-Team

Grisp
HQTM-Team
Posts: 2105
Joined: 2004-07-16, 16:51
Location: in±d

Akademia House Makera

Post by Grisp »

Większość z użytkowników wciąż narzeka że świat mm2 umiera, że nic się nie dzieje. I oczywiście nic nie robią aby to zmienić. Dlatego proponuję wam zabawę w tworzenie budynków a może i miasta z dalszym przeznaczeniem do mm2.

Pewnie powiecie od razu- „Ja nie umiem modelować.”
Wychodzę do was z propozycją gdzie przy zerowych umiejętnościach w tworzeniu modeli będzie mogli stworzyć budynek, którego będą wam inni zazdrościli. Oto krótka lista co wam jest potrzebne aby tworzyć:
-komputer o procesorze minimum 500 MHz, 32 MB grafiki, trochę miejsca na dysku, 128 a najlepiej 256 MB RAM-u.
-zerowe umiejętności pod względem modelowania
-odrobina zapału i chęci
-nutka fantazji i wyobraźni
-parę minut czasu wolnego.
-mała świadomość że postawienie ogromnego wieżowca na koguciej nóżce to trochę głupi pomysł:D
-Parę programików: MM2CT Maxoffa, 3D Studio Max albo Zmodeler, Programik architektoniczny zgodny z programami typu Auto CAD. Brzmi strasznie? Chodzi po prostu o to żeby z programu architektonicznego można było wyeksportować modele do formatu DXF, tudzież do 3DS.

Osobiście polecam program o wdzięcznej nazwie Zaprojektuj swój dom. Już sama nazwa wskazuje że nie może to być program bardzo trudny w obsłudze. Powiem na dodatek. Obsługa programu jest dziecinnie prosta. A na dodatek program zawiera jeszcze pomoc, gdzie można rozwiać swoje wszelkie wątpliwości. Istnieje polska strona tego programu, zawierająca także jego video-prezentację- http://www.dom.cdprojekt.com/
Jak zdobyć ten program? Najlepsza metoda to pójść do sklepu i wydać bagatela 130 złotych. Jest jeszcze ta druga metoda. ( tu proszę zachowywać się analogicznie jak w przypadku SLRR). Dodatkowo program nie zajmuje nawet chyba 200 MB przestrzeni dyskowej. A przy odrobinie wyobraźni możesz stworzyć nawet tory rajdowe, wieżowce, centra handlowe, a nawet całe miasta.

CO NAJWAŻNIEJSZE:
Takie tworzenie jest bardzo szybkie i wygodne Nie musisz spędzać kilku godzin żeby wymodelować domek. Tutaj zajmuje to wielokrotnie mniej czasu i nie wymaga żadnych umiejętności modelerskich.

Jak tworzenie wygląda w praktyce?
1.W sposób dziecinnie prosty tworzysz model w programie architektonicznym- w tym przypadku w Zaprojektuj Swój Dom.
2. Przy użyciu specjalnej opcji eksportujesz do formatu dxf.
3.Importujesz plik DXF w 3d studio
4.Teksturujesz go- nie jest to tak czasochłonne jak teksturowanie aut. Zapisujesz model.
5.W programie Maxoffa przekonwertowujesz model do formatu .pkg i ustawiasz w grze.

Jest to szybko, łatwo i przyjemnie.


Mam nadzieję, że tym razem okażecie jakieś zainteresowanie i przejdziecie z niekonstruktywnej krytyki do konstruktywnego działania. Okazja żeby zrobić coś dobrego szybko, łatwo i przyjemnie jest szczerze mówiąc niepowtarzalna.

O łatwiejszą drogę naprawdę trudno

Dodam tylko, że większość moich modeli powstała przy użyciu tego zestawu programów.

Jeśli ktoś byłby zainteresowany programem a nie rozumiał o co biega z tą drugą drogą proszę o kontakt na PW.


BĄDZCIE KREATYWNI! ! !


Jakieś pytania bądź komentarze??
Oczywiście jeśli będą chętni jestem skłonny przeprowadzić ich przy pierwszych modelach za rączkę a także stworzyć pełny, szczegółowy, polskojęzyczny tutorial.
User avatar
ZNag
HQTM-Team
Posts: 3526
Joined: 2004-07-15, 19:20
Location: W³oc³awek [PL]
Contact:

Post by ZNag »

Brawo Grisp! Podoba mi się Twoje podejście :) Niech ludzie wezmą się za tworzenie dodatków, zamiast cały czas narzekać, że brakuje publikacji w "świecie" MM2. Mam nadzieję, że ludzie zaczną tworzyć nowe dodatki do gry MM2.

Pzdr.
•ZNag - Strona domowa
•Intel Core 2 Quad Q9400 2,66GHz, 4GB DDR2 800MHz (Dual Channel), ATI Radeon HD 4850 512MB, 500GB HDD + Pendrive 4GB; Samsung SyncMaster T220
User avatar
Maxoff
HQTM-Team
Posts: 3434
Joined: 2004-07-06, 18:28
Location: Poland
Contact:

Post by Maxoff »

A wszystkie interesujące (i pasujące) budynki bardzo chętnie (za zgodą autora oczywiście) wykorzystamy w CM :) A osoby, które aktywnie pomagają w tworzenie CM, mogą w przyszłości liczyć na różnego rodzaju bonusy. Dlatego też zapraszam do skorzytania z propozycji Grispa i pobawienia się w tworzenie różnego rodzaju model - może odkryjecie swoje ukryte talenty :)
... You only have to know how to prepare query, google will do the rest ...
... My software ...
... Guide to Punctuation ...
Pabolo

Post by Pabolo »

ZNag wrote:...Niech ludzie wezmą się za tworzenie dodatków, zamiast cały czas narzekać, że brakuje publikacji w "świecie" MM2. Mam nadzieję,...
Ja tam zawsze robię jakieś dodatki do MM2 gdy mam czas ;)
Grisp
HQTM-Team
Posts: 2105
Joined: 2004-07-16, 16:51
Location: in±d

Post by Grisp »

Sądzę, że rekomendacja Maxoffa jest bardzo ważna. Wystarczy, że się pobawicie jeden czy dwa weekendy ( podkreślam słowo pobawicie bo to jest zabawa a nie praca :P) a dzięki temu może zdobędziecie przed premierą CM tudzież zostaniecie beta testerami?

Warto spróbować.
Zaciągnij się i skontaktuj się ze mną by dowiedzieć się skąd zdobyć program :P

Jeśli nie sądzicie, że program jest łatwy, miły i przyjemny w obsłudze to oferuję się, że pokażę wam w weekend tworzenie modelu w czasie rzeczywistym aby pokazać jak to szybko się dzieje.

Jeszcze jedna rekomendacja (może trochę chamska): Ładny model może stworzyć nawet kompletny idiota.
User avatar
Maxoff
HQTM-Team
Posts: 3434
Joined: 2004-07-06, 18:28
Location: Poland
Contact:

Post by Maxoff »

Wszelkiego rodzaju budynki naprawdę byłyby przydatne w CM, szczególnie, że zaczeliśmy wstawiać miasto do FV (screeny za jakiś czas). Póki co mamy zrobione drogi, tylko nie mamy budynków. Dlatego, jeśli ktoś czuje się na siłach, zachęcamy do spróbowania i przygotowania jakiś obiektów (nie koniecznie w programie polecanym przez Grispa, może to też być ZModeler, 3D Studio, etc.) - naprawdę ułatwi to nam pracę i sprawi, że CM zostanie szybciej ukończony i będziecie się mogli pochwalić, że tam na rogu szóstej i czternastej ulicy stoi mój budynek :)
... You only have to know how to prepare query, google will do the rest ...
... My software ...
... Guide to Punctuation ...
Pabolo

Post by Pabolo »

Ja chyba zrobię jakiś budynek, jak będę miał czas ;)
Skoda

Post by Skoda »

Program "Zaprojektuj swój dom 6 PL" leci już "metodą analogiczną do SLRR". ;) Waga mała - 85MB. Zobaczymy, co z tego wyjdzie. :D Jeśli program się nie przyda (w co wątpię), to pokombinujemy w ZModelerze. :) W każdym razie - świetny pomysł Grisp, brawo. :D
Grisp wrote:a także stworzyć pełny, szczegółowy, polskojęzyczny tutorial.
Myślę, że to dobry pomysł. :P
Grisp
HQTM-Team
Posts: 2105
Joined: 2004-07-16, 16:51
Location: in±d

Post by Grisp »

SkOdAmAnIaK wrote:W każdym razie - świetny pomysł Grisp, brawo.
Dziękuję, dziękuję
Pabolo wrote:Ja chyba zrobię jakiś budynek, jak będę miał czas
No to przejdź od słów do czynów
Maxoff wrote:naprawdę ułatwi to nam pracę i sprawi, że CM zostanie szybciej ukończony i będziecie się mogli pochwalić, że tam na rogu szóstej i czternastej ulicy stoi mój budynek
Próbuj ich zachęcać mocniej :P
Sądzę, że jak się wykona więcej budyneczków to można liczyć na coś więcej, na jakiś bonus. Nie mówiąc już o miejscu w napisach końcowych bo to jest oczywiste.

Obiecałem, że stworzę filmik prezentujący tworzenie budynku w czasie rzeczywistym i zrobiłem. Stworzyłem budynek w 12 minut i 15 sekund ( bez wrzucania do gry) i opatrzyłem stosownymi komentarzami
Oto rezultaty:
Film instruktażowy 56 MB, czas trawaia 12 minut i 15 sekund
Wersja do obejrzenia na serwerze: Oglądaj
Wersja do pobrania: Pobierz

Kogo ja bym z tego forum widział jako potencjalnych twórców:
- James Beckerson
- KannXia
- Gergu +Zambrów
- Znag ( kwestie sprzętu...)
- Paul 167
- Czeski
- Frost
- Pabolo
i wielu wielu innych
User avatar
czeski
HQTM-Team
Posts: 3496
Joined: 2005-02-17, 14:31
Location: Miami Heat

Post by czeski »

Grisp wrote:- Czeski
Czuję się zaszczycony, ale ja nie wiem o co chodzi :D
Grisp
HQTM-Team
Posts: 2105
Joined: 2004-07-16, 16:51
Location: in±d

Post by Grisp »

Przeczytaj posty moje i Maxoffa w tym temacie, wejdź na stronę programu, najlepiej zobacz jeszcze film a wszystkiego się dowiesz

Krótka recenzja tworzenia w tym programie: "Niemal jak w the sims"
User avatar
czeski
HQTM-Team
Posts: 3496
Joined: 2005-02-17, 14:31
Location: Miami Heat

Post by czeski »

No to skąd mam wziąć ten program?
Skoda

Post by Skoda »

Grisp wrote:Jak zdobyć ten program? Najlepsza metoda to pójść do sklepu i wydać bagatela 130 złotych. Jest jeszcze ta druga metoda. ( tu proszę zachowywać się analogicznie jak w przypadku SLRR). Dodatkowo program nie zajmuje nawet chyba 200 MB przestrzeni dyskowej.
Mały edit: Powie mi ktoś, w jaki sposób łatwo/szybko zrobić w Photoshopie przezroczystą teksturę na szyby w formacie *.tga? :P Wiem, wiem, pytanie noobowskie, ale naprawdę nie mogę tego znaleźć. :D
Skoda

Post by Skoda »

Hehe... Mój problem już wcześniej rozwiązał Kubas - dzięki. :) Tobie, Pabolo, też dzięki. Może wreszcie jutro skończę mój domek. ;D
Post Reply