MM2GL 0.31 RC2 (13.05.2006)

Znajdziemy tu informacje o nowych samochodach, dodatkach itp. wydanych przez HQTM-Team.

Moderators: Frost, Luigi, HQTM-Team

Post Reply
User avatar
Maxoff
HQTM-Team
Posts: 3434
Joined: 2004-07-06, 18:28
Location: Poland
Contact:

MM2GL 0.31 RC2 (13.05.2006)

Post by Maxoff »

Program jest już na tyle ukończony, że można o nim tutaj wspomnieć. Na stronie w dziale programy znajduje się poprzednia wersja 0.2, aktualna 0.3 RC1 jest na etapie bety, ale już niedługo powinna zyskać status normalnej.

Image

Do czego program właściwie służy ??

Najważniejsze elementy zostały co prawda opisane w readme, ale przedstawię tutaj lekko zmodyfikowaną, bardziej opisową wersję.

MM2GL jest zarządcą modów dla MM2, gdzie przez mod rozumiane jest każde archiwum AR. Potrafi włączać/wyłaczać mody, pokazywać ich podgląd za pomocą MM2VV a także otwierać je za pomocą MM2CSC. Dzięki temu, nie trzeba specjalnie uruchamiać MM2CSC aby dodać kolor do samochodu, można to zrobić z poziomu MM2GL. Samochód można obejrzeć za pomocą MM2VV, a więc łatwo można sprawdzić, co który plik AR zawiera.

Oczywiście bardzo często nazwy typu !er.ar niewiele mówią, dlatego program potrafi przypisać dla pliku przyjazdną nazwę, np. Renault Trafic. Obsługiwane są także pliki o rozrzeszeniu .info, w którym zawarty może być opis modu, np. dla !er.ar może istnieć plik !er.info w którym będzie:

Code: Select all

Renault Trafic by HQTM
One of ours cars. Check http://www.mm2x.com/hqtm-team for addons
Program potrafi także skanować pliki AR celem m.in. wykryca wszystkich policyjnych samochodów i sporządzenia odpowiedniej listy. Sprawia to, że używanie programu typu MM2AB i pliku addon_vehtypes.ar jest już bezcelowe. MM2GL potrafi zrobić to samo dużo prościej. Wystarczy skopiować plik AR z samochodem policyjnym do katalogu z grą i uruchomić program - wóz zostanie znaleziony a odpowiednie pliku będą uaktualnione.

MM2GL posiada także możliwość wyszukiwania konflików wewnątrz plików AR (w przypadku używanie deep scan). Po przeskanowaniu jest w stanie wyświetlić informacje o tym, który mod jest w konflikcie z innymi, co powinno ułatwić testowanie i zarządzanie dodatkami.

Ostatnią funkcją programu jest generowanie uaktualnionych plików materials.mtl i materials.csv, która ma zastosowanie przy dodatkowych miastach (np. tworzonych za pomocą MM2CT). W przypadku, gdy w nowym mieście mamy materiał o nazwie mymod_grass.tga i chcemy aby zachowywał on się jak trawa, wystarczy utworzyć w notatniku plik my_mod.csv (zakładając, że miasto znajduje się w pliku my_mod.ar) o następującej zawartości:

Code: Select all

mymod_grass,grass
i zapisać go w katalogu z grą. Po uruchomieniu gry za pomocą MM2GL (w przypadku, gdy nie będzie innych poważnych konflików) trawa w nowym mieśćie będzie zachowywała się jak trawa.

Program można także uruchamiać w trybie cichym, w którym dokonywane jest skanowanie plików, uaktualnianie listy wozów policyjnych oraz materiałów, a następnie automatycznie odpalana jest gra.

Oczywiście aby to wszystko działało, modyfikacje nie mogą mieć nazw typu

Code: Select all

!!!!mymod.ar
gdyż wygrają z plikiem utworzonym przez MM2GL

Code: Select all

!!!_share.ar
Po prostu, nazwa modu nie może mieć więcej niż DWÓCH !! w nazwie.

To tyle, zapraszam do testowania i wygłaszania swoich opinii

DOWNLOAD MMGL 0.3 RC1
Last edited by Maxoff on 2006-05-13, 19:32, edited 1 time in total.
... You only have to know how to prepare query, google will do the rest ...
... My software ...
... Guide to Punctuation ...
User avatar
Maxoff
HQTM-Team
Posts: 3434
Joined: 2004-07-06, 18:28
Location: Poland
Contact:

Post by Maxoff »

Dostępna jest kolejna wersja MM2GL, tym razem oznaczona 0.31 RC2.

Główna nowość to zastąpienie plików .mtl, .csv oraz .info jednym .xml, który wygląda mniej więcej tak:

Code: Select all

<info name="Renault Traffic">
Renault Trafic by HQTM-Team
New car from HQTM-Team. You can download addons from our website&#58; www.mm2x.com/hqtm-team
</info>
<add file="city/materials.csv">
mycity_grass,grass
</add>
<add file="aud/cardata/player/default_impacts.csv">
Banger name,Num samples,ID 
CHICKEN,1,24 
sample name,min volume,max volume,min force,max force,frequency 
chicken,0.970000,0.990000,0.000000,999999.000000,1.000000 
***
Banger name,Num samples,ID 
CHICKEN2,1,25
sample name,min volume,max volume,min force,max force,frequency 
chicken2,0.970000,0.990000,0.000000,999999.000000,1.000000 
</add>
(przykładowy plik wraz z opisem dołączony jest do programu).

Dodane zostało także wsparcie dla własnych dźwięków uderzeń o przeszkody, które definiowane są w pliku aud/cardata/player/default_impacts.csv.

Kolejnym krokiem rozwoju programu będzie prawdopodobnie rozwiązywanie konflików plików typu .inst, aby można było używać różne modyfikacje w tym samym czasie.

Zapraszam do testów :)

PS. Widzę "ogromne" zainteresowanie programem ;)
... You only have to know how to prepare query, google will do the rest ...
... My software ...
... Guide to Punctuation ...
Post Reply